fredag 17 maj 2013

Samma klänning men inte samma Tina




Ibland behöver jag få en liten puch för att faktiskt se att det har hänt nåt sedan min operation.
Då jag har låååånga platåer och står stilla i vikt, så börjar jag misströsta.

Trots att jag äter nyttigt och motionerar varannan dag och dricker mkt vatten så stor jag stilla. 
Trist men det kommer väl igång snart igen hoppas jag.

Igår i sommarvärmen tog jag fram en klänning jag köpte förra sommaren, då satt den sååå tight över brösten så det gjorde ont, men kände mig fin.
Tog på mig samma klänning i går i det fina vädret, och ja att det sitter åt runt bröstet var det ju inga bekymmer med längre då kupstorleken har minskat betydligt, och ja i det stora hela så har det hänt något sen augusti. Känns fantastiskt faktiskt.

Mitt problem är att jag jämför mig med andra GBP opererade, som då kanske har gått ner så och så mkt mer kilon än mig och på kortare tid. Jag måste lära mig att jag är jag och jag gör det i min takt som min kropp tillåter helt enkelt. Och så länge jag mår bra så måste jag strunta tänka på andra.


4 kommentarer:

  1. Fina fina Tina! Bästa du! Du är perfekt precis som du är! Kraaaaam Matilda

    SvaraRadera
  2. Den klänningen är ju SÅ fin. Attans att du hann före på den ;) Du är jättefin i den!
    Jag förstår din frustration... man jämför sig med andra fast man inte ska. Jag står still, 2kg från mitt drömmål. Intalar mig att jag KAN gå ner de sista 2, om jag bara vill. Men försöker få mig själv att förstå att jag duger som jag är (trots dumma kommentarer om graviditet... hur många kg ska man gå ner för att folk ska sluta påpeka nåt om "putmagen"???? jag blir så arg).
    Kram och lycka till Tina.

    SvaraRadera