söndag 5 maj 2013

Soliga söndag



Vilken underbar dag!
Maj har hitintills enbart bjudit på strålande solsken, det gör en alldeles lycklig=)

Idag åkte mamma och jag runt och köpte blommor till våra uteplatser.
Mängder av Lobelia i olika färger, Lobelia är min favoritblomma att ha ute i blomlådorna, särskilt hänglobelia.

Sen blev det faktiskt Pelargoner också, vilket jag aldrig trodde att jag skulle köpa i hela mitt liv. Tantvarningen är ett faktum, men har inte kommit till dom röda Pelargonerna än iaf, då är det varning varning=)

När jag stod och valde vilka Pelargoner jag skulle ha, så kom fina Cissi med gulliga familjen och även hon skulle köpa Pelargoner, skönt att inte behöva vara tant alldeles själv;)


I ena blomlådan fick det bli så här, ser lite torftigt ut men Lobelian har ju inte hunnit växa ännu, sen blir det kanonfint tror jag när rosa och lila hänglobelia blir runt om Pelargonerna.


Köpte även två nya krukor och planterade i, mycket blommor blev det på våran lilla uteplats.
2 blomlådor och 4 krukor, helt underbart.


Vad passar inte bättre då att inviga blomsteroasen med en kopp kaffe och lite solning, och såklart PLUGG
på tisdag ska vi ha stort prov om hjärtat och blodets cirkulation, så det är mycket att läsa och hjärtat är väldigt intressant som tur är men svårt.



Efter en god middag med cevapcici och rotfrukter i ugnen, blir det nu lite tv och sen läggdags=)
En bra söndag helt enkelt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar