torsdag 15 november 2012

Pluggeliplugg



Vissa dagar känns det som om jag inte riktigt räcker till. Har nog ställt lite för höga krav på mig själv och försöker prestera bra bättre bäst till 150%. Missförstå mig rätt, jag trivs i skolan och tycker det är jättekul men samtidigt är jag inte van än att hela tiden vara "online" hela tiden vara redo för vem vet om det kommer ett oförberett test.

Kanske låter fjantigt men då det har gått för jäkla bra för mig på proven så ökar det prestationsångesten, har jag kanske bara 1-3 fel så blir jag irriterad på mig själv för att det är slarvfel , har jag 5 fel så har jag pluggat för lite. SUCK!!!

Måste sänka mitt tempo, det är inte meningen att jag ska behöva känna sån press inför detta, då försvinner det roliga i det hela. Jag måste lära mig att jag måste tro på mig själv och att det är tillåtet att misslyckas.

I söndags så kom jag på att vi hade test på en cirka 20 latinska ord på måndagen, shit hade totalt glömt bort det så det blev råplugg stora delar av söndagen. Så orolig i magen gick jag och la mig och berätta för J att jag var irriterad på mig själv att jag missat att plugga. Tur att jag har en sån förstående och tröstande sambo som föklarar för mig att JAG måste tro på mig själv att jag kan, inte tvivla en massa, och vad gör det om jag har lite fel, INGENTING!



Men i allt plugg så har jag en trofast hjälp som gärna är delaktig i mitt pluggande, älskade Misti <3


Photo: Kvällsmys med matte:)Photo: Fler än jag som vill skriva om magen och tarmarna:)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar