torsdag 1 november 2012

Onkologi



Idag var första dagen som Misti skulle vara hemma helt själv på dagen, hon har ju varit ensam flera gånger innan men inte några timmar i sträck. Och oj vad det kändes i hjärtat och åka iväg imorse och lämna henne själv. Mitt lilla hjärta.
Och bättre blev det ju inte när vi kom till skolan 
det blev en tung dag i skolan. Vi läser nämligen om cancersjukdomar och vi har gjort arbeten i varsin cancersjukdom så idag har vi haft redovisning om det. Sen så har vi även haft ett test i det. 
Men vi fick även se en film idag om en tvåbarnsmor som diagnostiseras med bröstcancer. Man fick följa hennes resa genom kemoterapi och strålbehandling och alla frågor utan svar.
Väldigt dramatiskt och känslosamt blev det i salen.
Cancer är en hemsk sjukdom!

När jag kom hem så möttes jag av en kelig Misti som ville ha min uppmärksamhet till 100% så det blev en massa bus och lek innan hon kröp ner i min tröja och somna, pyret.

Härromdagen så var vi hos veterinären för att vaccinera henne och då var Västervikstidningen där och frågade om de inte fick ta lite foton på Misti, självklart fick de det=)


Nåt som hon har börjat med är att när jag äter mina knäckemackor med ost på så ställer hon sig på bakbenen och försöker smaka på osten, haha det slår aldrig fel. Så fort jag går och sätter mig så kommer hon och försöker ta lite ost.


Photo: Vill bara smaka liiiiite ost;)

Nu blir det att äta lite champinjonpaj och titta på lite tv för idag strejkar jag med läxplugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar