torsdag 27 september 2012

Tjolahopp

Det är höst nu, så mörkt när man vaknar så jag måste titta på klockan så den verkligen är 06:00 och fort blir det mörkt nu på eftermiddagen. Men måste erkänna att jag tycker om hösten, alla dessa fina färger ute, mys hemma med tända ljus det är inte så dumt inte.

Idag så har vi varit på studiebesök med klassen, telefonväxeln, labb och Psykiatriska museet. Det har varit en givande dag men mest intressanta var faktiskt museet. Visst jag har läst de böcker som finns om sjukhuset men jag har aldrig varit där och det var värt väntan, så intressant. Att det är så mycket bevarat är ju helt otroligt och att det finns eldsjälar som dessa gubbar som guidar där ute är ju optimalt.

Tittade i gamla fotoalbum och där fanns ett album för de som har jobbat på sjukhuset och där hittade jag min farbror på bild, jättekul att se.

Det fanns många verkstäder på St Gertuds sjukhusområde i Västervik. Foto: Erika Norberg /Sveriges Radio.Miljö från Psykiatriska muséet i Västervik. Foto: Erika Norberg / Sveriges Radio.Några bilder från museet.Tyvärr så gjorde vi misstaget att käka på Två möjligheter som ligger precis intill museet och det var ingen vidare god mat, salladen var slut kaffet var slut mjölken var slut fast jag ringt och sagt att vi skulle va ett sällskap på 18 st som skulle komma och käka, dåligt.När jag kom hem så åkte jag och Jimmy och handla pizza, ingen av oss orkade laga nån mat idag, så det fick duga men 1/4 dels pizza. Lite skillnad mot förr då jag fick i mig en hel pizza utan problem.Nu blir det att hinka lite kaffe så man orkar plugga ikväll, för imorgon är det äntligen fredag och då kommer Matilda hit och ska sova hela helgen, så då blir det fredagsmys hela helgen och sen på söndag så åker vi till Linköping och shoppar!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar