måndag 27 augusti 2012

1:a

Många fjärilar var det i magen idag när vi satte oss i bilen för att styra resan mot Vimmerby för att inta skolbänken igen.
Som tur är så var alla lika nervösa, även lärarna antar jag=)

Mycket information blev det idag, och böcker är inhandlade, så nu jäklar är allvaret igång. så häftigt så spännande!

Efter skoldagen så tog jag och Karin en kort sväng på stan i Vby och åt en försenad lunch på ett mysigt ställe, Bistro nåt. Nytt och fräscht. Och nåt som var väldigt positivt var att jag fick beställa en barnportion, annars så brukar ju restauranger vara rätt hårda att det bara gäller till barn.
Men jag tycker det är så onödigt att köpa en full portion då jag inte ens äter upp hälften, det är som att kasta pengarna i sjön.
Jag äter ju inte ens upp en barnportion, så dagen avslutades bra.

Imorgon är det dags för ordentliga lektioner, ingen rast och ingen ro. Men jag längtar!

Måste boka en tid för att kolla upp min syn nu när vi ska läsa så mkt, jag tror att jag behöver lite starkare styrka i mina glasögon.

Nu ska jag göra det roligaste på hela månaden, betala räkningar ;)
Men som vanligt vid betalningstider så funkar inte Nordeas hemsida, suprise!!!!

Men bjuder på en liten bild från idag, tittar ni extra noga så kanske ni ser alla fjärilarna i magen ;)


1 kommentar:

  1. jag ser hur tunikans tyg rör sig av alla fjärilars vingslag ;) saknar studietiden, men fick ju jobb och måste prioritera det... :)

    SvaraRadera