tisdag 9 april 2013

-40 kg

Påsklovet är över, det går så jäkla fort. Men har hunnit med en hel del, umgåtts med nära och kära och så har jag jobbat lite också.

Där jag är och jobbar nu är så himla roligt, underbara tanter och gubbar och väldigt trevlig personal.
Måste erkänna att det är mycket roligare att jobba på ett boende än i hemtjänsten.
Men visst, hemtjänsten har sin tjusning också, många fördelar såklart.
Men det är roligt att få testa något nytt!

Nåt som jag ser fram emot denna månad är att sista helgen i april så ska jag åka upp till min underbara vän Annso, en hel helg med bara en massa mys och tårtprat.
Vi har inte setts sen i somras, så nu var det på tiden=)


Vår lilla underbara katt, hennes favoritleksak för tillfället är ett skosnöre där jag knytit fast ett godispapper, hon går omkring med snöret som ett koppel runt lägenheten.
På nätterna kommer hon upp i sängen och snor in oss i snöret hihi.
En morgon så ropade Jimmy på mig, han ville visa den optimala kattmobilen haha.
Sötisar


Något hon har upptäckt också är att man kan hoppa upp på diskbänken, det har hon aldrig gjort förut.
Men nu sitter hon gärna där på sitt ställe och håller koll så man gör rätt när man diskar och lagar mat, men hon vet att hon inte får vara där så så fort jag tittar till på henne så hoppar hon ner i en duns.

Nu ikväll har jag varit på zumba, tycker det är roligt att få gå och dansa loss en timma, men börjar tycka att musiken e lite tråkig, borde vara lite annan ny musik och lite mer power.=)
Men det kommer säkert!

Just det ja, härromdagen så visade vågen -40 kg.
40-kg, helt otroligt egentligen.
Om man tänker 40 st mjölkpaket, hur tungt det är att bära.
Hur i hundan orkar kroppen gå runt att bära på så många onödiga kilon?
Kroppen är ett mysterium.
Så när jag började min resa så hade jag ett BMI på 46
nu är mitt BMI på 33,6..
Forfarande föööööööör mycket, men jag är på god väg neråt, och det är huvudsaken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar