söndag 21 april 2013

Sol

Helgen har bjudit på mycket sol och trevligheter, såna här helger behövs oftare.
En positiv kick i den stressiga tillvaron.
Fast jag har behövt plugga myyyyyccckkkkeeeett så har jag inte det, jag har läst igenom allt flera gånger och har ett litet hum över vad som ska pratas om idag.

Vet att jag skriver mycket om Misti, men hon är ju faktiskt våran lilla familjemedlem som vi tycker om så mycket.
Så här kommer en bild till=)
En av favoritleksakerna, en Willyspåse och den andra favoriten är ett skosnöre med ett godispapper på=)
Bild: En av favoritleksakerna:-)

Jag har försökt komma på något bra mellanmål att ta med sig till skolan, nåt att ta på eftermiddagen, men vill inte ha smörgås eller frukt och det ska inte behöva vara i kylskåp.
Hittade ett recept på bars, med lite modifiering så kom jag fram till detta recept
Bild: Proteinbar med olika sorters nötter, aprikoser, mums så goda de blev.
Så himla gott, och nyttigt dessutom!

När jag ändå var i farten så bakade jag Macaroner, dessa små goda skapelser som är en tugg och en svälj är gudomliga. Det tråkiga är att de tar sån jäkla tid att göra!

Bild: Macarons, blev det. Tar med mig smakprov till klassen imorgon

Tar med dessa till klassen idag, kan behövas när vi har en hel dal med anatomi.
Då det blir så mycket äggulor över så testade jag att göra majonäs.
Det blev smarrigt enligt herrn i huset som älskar majonäs=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar