onsdag 18 juli 2012

2 månader och 20 kg

Första arbetsdagen gjord efter 3 veckors sjukskrivning och 3 veckors semester, det tog emot igår kväll och nu på morgonen men efter första koppen kaffe så var jag på G.

Och jag måste ju säga att det var supermysigt och träffa mina gubbar och tanter igen, så många kramar har jag fått idag och det värmer i hjärtat att man har varit saknad.

Har hänt en del nu på dessa dagar då jag inte har bloggat, mitt nya liv har fått bekänna färg och jag har utsatts för prövningar, vissa har jag klarat och andra inte.
Vi har haft möhippa för min bäste vän och har haft hur kul som helst, men också prövningar över mina mat och dryck intag. Fick inte i mig allt det jag skulle och det resulterade i en enorm trötthet under dagen och även dagen efter.

Och nåt jag tycker är svårt är om man är iväg nånstanns och inte kan ta med sig alla mål man måste äta eller dricka. Men känner ingen hunger efter nåt utan mer att jag blir matt och orkeslös.
Så från och med nu så ska jag alltid ha frukt i väskan och en extra vattenflaska med mig vart jag än går. Så skam den som ger sig=)

Annars så glömmer jag faktiskt bort att jag har gjort denna operation för jag mår så bra och jag har läst och hört så många olika skräckhistorier om vad som kan hända och hur man kan må.
Sen ska jag inte ropa hej för mycket för visst kan det hända mig , men jag kan inte tänka så utan fokuserar på att jag mår så jävla bra rent ut sagt och det tänker jag må så länge jag kan.

Men visst funderar jag ibland över min situation , jag har testat det mesta i matväg och inte mått vidare dåligt förutom lite illamående ibland. Men jag har testat både sötsaker och lite vin men ändå så har jag mått bra. Peppar peppar ta i trä.

Förra veckan så var jag på efterkontroll hos dietisten och hon tyckte det lät underbart att jag mådde som jag gjorde och kunde äta allt.
Hon sa att så som jag äter idag är ju så jag ska göra i resten av mitt liv, alltså 1 dl protein, 1 dl kolhydrater och 1 dl grönsaker. och det får jag i mig nu redan vilket är tidigt men absolut inte farligt så som jag har trott. Så hon tyckte att jag är ett praktexempel på hur bra man kan må efter en sån här operation.

Idag är det 2 månader sedan som jag påbörjade flytperioden och sen dess har jag gått ner 20 kg, 20 kg känns helt otroligt.
Har även minskat 12 cm runt magen=)

Men nu ska jag fortsätta dricka min kaffe.

1 kommentar:

  1. Vi kan vara glada över att vi mår så bra som vi gör... tänker oxå på skräckhistorierna från endel hur de haft det/har det. Visst, jag har illamåendet emellanåt, men oftast vet jag varför. Men WAOW!!! 20kg!? Jag är stolt över mina 11.5kg ;) ha det så bra Tina, och fortsätt jobba på! :)

    SvaraRadera