tisdag 10 juli 2012

Lite skillnad , eller?

Nu är det inte många dagar kvar av ledigheten, känns bitterljuvt faktiskt. Det är lika skönt att gå hemma och inte ha några måsten men samtidigt så är det lika skönt att få in lite rutiner igen.

Imorgon så ska jag till dietisten på efterkontroll, får väl se om jag har skött mig=) Jag har lite frågor till henne så det ska bli skönt att få det sagt.

Annars idag har jag haft en riktig slappardag hemma hos Sandra, så roligt när vi ses och timmarna springer förbi men vi hann med både att klippa henne och lite styling=)

En annan grej som jag går och funderar på är om det här med min operation, visst jag har gått ner 18 kg och förlorat 11 cm runt midjan och jag är jättenöjd över det resultatet, men det som trycker är att jag fortfarande inte fått tillbaka min hunger och mättnadskänsla.Utan jag äter det jag ska men blir inte direkt mätt. Och att jag inte dumpar nåt speciellt på nåt, misstolka mig inte nu, jag är jätteglad att jag inte blir så dålig som jag blev på sjukhuset, men jag kan verkligen äta det mesta , sött ,fett ja rubbet utan att må dåligt, så tankarna som flyr runt i huvvet är ju glömde dom att operera mig haha.

 men som tur är ju då att jag ska till dietisten imorgon.




Har tittat lite på bilder ikväll , folk säger ju att det syns att jag gått ner i vikt men det är svårt att se det själv,  så kollade lite och visst lite ser jag skillnad men inte mkt.

juni-11juni-12



julen-11
 juli-12     

2 kommentarer:

  1. Du är jättefin Tina! Och visst syns det att du blivit mindre!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det syns jättemycket, Tina! Hakan har blivit spetsigare och titta hur du håller t.ex. hägerarmen på fotona... :)

    Hunger och mättnadskänslor har inte jag heller. Visst, mår illa när magen tycker den fått nog, men inte mättnadskänsla, nej. Jag ska till dietisten och sköterskorna på återbesök 17 september! Så är det i semestertider... :( Men kan ju ringa om det är något.

    Hoppas besöket gick bra idag och att du fick svar på dina frågor, Tina.

    SvaraRadera