måndag 23 juli 2012

Allsång och kakor

Vilken härlig dag jag har haft idag, den har gått i ett hela dagen men jag gillart, tycker om att ha mkt att göra så man slipper tänka på det tråkiga som händer ibland.

Började dagen hos mamma redan kl 9 då det var bakdags, så vi gjorde strassburgare, 2 olika sorters chokladkakor, sockerkaka och bullar.  Så en massa gott=) Och med mamma som sällskap när man bakar gör allt så mkt roligare <3

Sen så fick jag ett sms att klänningen från ellos hade kommit, den jag skulle ha på bröllopet på lördag, så vi skyndar ner till stan för att hämta paket och väl hemma igen hos mamam och pappa så sliter jag upp klänningen och tar på mig ett enormt tält, såååå fin klänning men för stor, blev så besviken så loggar in på ellos för att se om den fanns i mindre strl, men icke!!!!

I panik så ringer jag min syster för att höra om hon har någon klänning och sån tur är så hade hon det, så det löste sig ändå. men det blev ändå inte den klänningen som jag har suktat efter så länge, så missnöjd det är jag. Men inget att göra åt, bara le och va glad.

Sen vid fyra så åkte jag och hämta kantareller som en plockat åt mig, 10 liter, mums=) så det ska förvällas nu innan läggdags.


Sen var jag och hämta Gandi som ska semestra här en vecka, det är så mysigt att ha honom här.
När vi kom hem så packade vi picnicväskan och traskade ner till stadsparken där det var Allsång. Det var nämligen så att pappa sjunger i en kör här i stan som heter Flottans män och dom skulle hålla i allsången idag, så det är väl klart vi går ner och tittar på honom när han sjunger.
Det var så mysigt att sitta på en filt med lite gott att äta och sen höra pappas stämma.
Gandi var hur duktig som helst, brydde sig inte om alla andra hundar som var där, utan låg snällt och stilla på filten och tuggade på pinnar.


Så jag måste nog säga att denna dag har verkligen varit helt underbar, det är en sån dag jag kommer att tänka tillbaka på  med glädje.

tack ni inblandade

2 kommentarer:

  1. Men jag fick ju inga kakor :(......söt bild på dig och ögonen verkar lika stora igen hehe

    SvaraRadera
  2. Men du fick ju brända bullar, man får va nöjd med det lilla;) haha dessa ögon alltså

    SvaraRadera