måndag 7 januari 2013

Brand

När jag satt på motionscykeln så hör jag och J en jäkla smäll, vi undrade givetvis vad det var men tänkte att det inte var nåt speciellt.
Några sekunder efter är det ett stort ljussken utanför, tänkte då att det var en av bussarna som råkade slå på hellyset.
Nån minut efter det så hör vi en siren efter siren. 
Gick in och läste på Vt och då stod det att det hade varit en explosion på Järnförädlingen , ett kvarter ifrån oss.
Mamma ringer och säger att pappa som jobbar ringt till mamma att vi måste stänga fönster och ventiler då röken är giftig då det är bla plast som brinner. 
Precis då tittar jag ut genom fönstret och ser då enormt stora lågor. Fy fan.


Fy va tragiskt för de som jobbar där nere, hoppas verkligen inte att någon var i lokalerna.

Så här trafikerad väg har det aldrig varit utanför oss, folk väller inte från alla håll och kanter, hela kattkulleberget är fullt av folk.


Lite annat då=)

Första skoldagen är gjort, prov inplanerade, det svaga kaffet uppdrucket och träffat de bästa.
Ja det summerar väl  min första skoldag=)

Ikväll så har jag faktiskt cyklat 20 minuter på motionscykeln och sen kört lite styrka i 30 minuter.
Känns skönt i både kropp och själ.
För syndat det har jag verkligen gjort nu under julen, inte bra inte bra.
Men vad gör det, man måste få unna sig också. 


Over and out

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag hittade in till din blogg av en slump. Jag tyckte direkt att jag kände igen dig, och visst gör jag det. Du gick väl i samma klass som min bror Mikael på lidhemsskolan? :)

    Jag har läst igenom lite på din blogg. Du genomgår en riktig resa i och med din operation och ditt nya liv. Och det verkar gå bra? :) Kämpa på! :)

    SvaraRadera
  2. Hej Madeleine

    Vad roligt att du hittade hit=)
    Ja jag gick i samma klass som en som hette Mikael, erixson tror jag=)

    Ja resan går bra men tuff, tack=)

    SvaraRadera
  3. Ja, precis Erixon. Det är min storebror. :)

    Efter att ha läst lite om dig och ditt liv känns det som att vi har lite saker gemensamt. Och du verkar vara en riktigt trevlig och glad person! :D

    Hur länge sen är det som ni skaffade katt? Jag har två små vilddjur på ett år, som bor hos mamma. De är mina små hjärtan. Vår första katt som vi skaffade för 10år sedan gick bort för snart ett år sedan.. Det är svårt att förstå hur mycket ett djur kan betyda, men det märker man när det försvinner.

    Vad jobbar du med? :) (frågvis, men nyfiken haha)

    SvaraRadera
  4. Då har jag ett litet hum om vem du är=)
    Om du vill får du lägga till mig på facebook så kan vi prata mera där , ha det gott

    SvaraRadera