söndag 27 januari 2013

Helg



Jaha så var denna helg över, fy jag tycker det går allt för fort, hinner inte med hälften av det jag vill göra.
Har hunnit träffa några nära och kära iaf i helgen så det känns mycket skönt.

Började helgen med att åka och ta en fika hemma hos mamma och pappa på fredagen, mys!
Tog en bild från deras parkering, kallt och solnedgång.



Lördagen var det tänkt att vi skulle ut och grilla korv men det slutade med att vi stekte korven här hemma och käka haha, kollade på några serier sen så sov vi middag, underbara lördag haha.

Efter sovstunden så gick Jimmy till datorn och jag fortsatte att ligga kvar i soffan och kolla på Magic Mike, haha inte bara jag som gillade att se karlarna strippa ;)
Det är min kissekatt det;)


Detta är en vanlig syn här hemma, så fort jag är i badrummet så ska hon ligga på "sin" handduk och kolla läget.
Idag när jag skulle lägga in rena handdukar efter tvätten så blev "hennes" handdukshög lite för hög så hon inte fick plats att ligga där, då jamade hon som fasen och kraffsa till jag tog bort handdukarna och då hoppade hon upp och la sig, hmmm bestämd katt :)

Lördagskvällen tillbringade vi hemma hos fam Hallebjörk, för god mat och spela roliga spel.



Något som inte Misti har förtstått här hemma är att man ska klösa på klösbrädor och inte våra möbler, så på med kattmynta på klösbrädorna för att leka fram att det är där hon ska klösa.
Fatta hon? NEJ!

Då tog jag ur klösbrädan ur sin kartong för att hon skulle kunna klösa på båda sidor, men hon fatta inte då heller utan lägger sig i lådan och sover, ååå knaskatt.

Idag har jag och Sandra varit och kikat lite i affärerna för att sen hem till henne för en fika, och så blev det kortspel.

Hemma här så har tvättmaskinen gått hela dagen, som alla andra söndagar här hemma.
Testade även ett nytt matrecept som blev supergott, starkt men gott.

Teriyaki kyckling

GÖR SÅ HÄR

  1. 1. Lägg kycklingfiléerna i en ugnssäker form.
  2. 2. Blanda ihop alla ingredienser till såsen och slå över kycklingen.(Tillsätt ev. lite potatismjöl eller vanligt mjöl så att inte rätten vattnar sig. Använder man sig av fryst kycklingfilé är det viktigt att den har tinat ordentligt).
  3. 3. Sätt in rätten i 200 gr. ugn i ca 45 min.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar