fredag 22 mars 2013

Jag kan se ända bort till Mariannelund!!!!!

Idag har vi varit i Eksjö med skolan för att göra ett studiebesök på deras sjukhus för att kolla in deras hybridsal. Så häftigt och maffigt , att bara genom att gå in med en slang via ljumsken så kan de utföra operationer, såna operationer som de annars måste söva ner patienten och göra antingen öppen kirurgi eller laparoskopi.

Men i morse när jag vaknade så tänkte jag att resan blir nog inställd för fy fasen sicket busväder, men TPT styrde sin väg på Eksjö. 
Men fy fasen vid vissa tillfällen fick jag göra 30 km/h för jag såg inte ens motorhuven.
Så mycket snö!

När vi kom fram vid Frödinge så trodde jag först det var ett djur som gick över vägen för jag såg bara nåt glimta till, så jag saktade in, men det var inget djur utan en stor lastbil. Fy fasen man såg den inte, då den var vit så jag såg ena sidospegeln bara, kunde gått illa om jag inte hade varit uppmärksam.

Men så fort vi hade kommit förbi Mariannelund så avtog snön, och det blev barmark och strålande sol.

Jessika tog en bild när jag körde, fy fasen vilket väder.


På vägen hem så stannade vi i Mariannelund för att tanka då vi såg skylten:


Såklart vi stannade till där=)

Knäckklubbor
Nougat
Mintkyssar
Brända mandlar
Fick följa med hem!


Så fint är det där inne, myspys!


Väl hemma så blev det middag med mannen, och helgen består av plugg och en dejt med Mr Grey;)
Tack Maria:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar