lördag 23 mars 2013

LöRdAg





Lördag, underbara lördag!
Jag älskar lördagar, då jag får göra saker som jag tycker är roligt.
Så idag har jag bakat, bakat och bakat och lagat mat=)

Eftersom det är lördag så fick det bli lite goare mat än vad vi äter i veckorna.
Så jag la en fläskytterfile i marinad för att sen steka den i ugnen.
Sen fick den vila och safta till sig och bli kall, för jag ville ha kallskuret.
Till de gjorde jag en potatissallad med lök, morötter och turkisk yoghurt. 
Avslutningsvis så stekta jag färska champinjoner och haricots verts.
MUMS!!!!

Det jag bakade var det goda bananbrödet, så smidigt och mumsigt.


Sen gjorde jag en omgång med macroner, dessa små söta skapelserna som tar nästan en hel dag att göra är så goda när de blir klara.
Så rosa och lila macroner.
Sen imorgon ska jag fylla de med chokladsmörkräm.


Som om inte det var nog, så blev jag supersugen på Cissis kladdkaka, så medan jag diskade undan efter allt så gräddades det en kladdkaka.
Så det blir det att mumsa på till kvällskaffet.

Städ och tvätt har vi även hunnit med här hemma.

Ja mina vänner, detta har varit min lördag, som sagt jag har bara gjort saker som jag tycker är roliga, och ja jag vet, att städ och tvätt inte är roligt, men det tycker jag, älskar att känna doften av rent och fräscht.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar