måndag 11 juni 2012

13.2 kg !!!!!!!

Idag är en trött dag, har gjort väldigt mycket idag som jag inte har gjort på 1 vecka.
Först var mamma,jag och Jimmy på MIO och drömde oss bort sen blev det Dollarstore och så avslutade vi trippen på Maxi.
När vi stod i kön för att betala på maxi så kände jag verkligen hur trött jag var och vad jag längtade hem, då hade vi gått i minst 2 timmar i affärerna, lite skillnad på dom små sträckorna jag går hemma varje dag, men ack så nyttigt.

Köpte hem för att göra lite smoothie, men vet inte om jag riktigt tålde kesella, läste precis om att när man har gjort en sån här operation så kan man bli lite känslig för laktos så här i början.
Så jag får nog avvakta lite för att se om det var det.

Idag slog det mig när vi var på Maxi om vad det finns för gott egentligen att äta, när jag är hemma så blir jag inte så sugen på allt men då i affären var det nästan jobbigt.
Jag vet ju att det bara kommer vara under en kort tid av mitt liv då jag får dricka sånt här men ändå, jag blir till och med sugen på Hamburgare och bröd och västkustsallad som jimmy åt till middag idag, sånt jag inte ens tycker om i vanliga fall=)

Men nåt som är konstigt, under hela tiden då jag gick på Naturdiets shakerna så var jag så sugen på mammas potatis och purjulökssoppa.
Sen frågade mamma mig om hon skulle göra den nu när jag var opererad och fy jag började må så illa så fort jag tänkte på det,, visst är det konstigt nåt som jag har längtat efter och som jag tycker annars är så gott , låter inte gott alls längre.

Det jag är sugen på nu är fakitskt grillad korv, potatismos, spagetti och köttfärsås och det som jag är absolut mest sugen på är en smörgås med ost och en tomatskiva =)

Nu har det gått 1 månad sen jag började med flytet och jag har gått ner 13.2 kg, så jäkla härligt.
Jag har ett mål och det är att jag ska köpa mig en fin klänning till en av mina närmsta vänners bröllop den 28 juli. =)

Nu har jag skrivit av mig för idag tror jag, må gott!!

5 kommentarer:

  1. Du är alltid fin oavsett vad du har på dig Tina. Glöm inte det. Man ska inte gå på det yttre.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Gullig du är Frida, men klart jag måste ha nåt fint på mig och det är en rejäl sporre att va fin till eran dag=)
    kram

    SvaraRadera
  3. Tina, precis som Frida skriver så är du otroligt vacker, men man ska ju känna det själv också....inte bara att andra säger det...tycker att du är fantastisk som gör saker som känns bra för dig....jättestarkt, inte många som förverkligar sina mål....hejar på dig!!!KRAM

    SvaraRadera
  4. Tina, ska bli riktigt tevligt att lära känna dig, och följa din väg mot det bättre livet. Du gjorde din operation 3 dagar före mig, och tro mig, jag har redan hunnit gå mellan total ångest över att jag gjort operationen, till att tänka: nä va 17, de här första veckorna ska jag fixa trots ömmande sår o allt. Jag gick lu bara ned ca4.5kg med modifast månaden innan op, men det tror dom beror på att jag började förbereda mig redan i januari med att byta ut vissa produkter osv. Så, 10kg har jag fått bort i år. Vi får stötta i downperioderna och glädjas då det går bra! Så, självklart kommer du att kunna köpa en fin klänning till bröllopet! En belöning till dig själv ju som varit så duktig! Kämåa på nu!

    SvaraRadera