måndag 25 juni 2012

Regn hos mig

Haft en underbar midsommarhelg, som har spenderats med dom bästa. Ätit gott och skrattat i oändlighet, underbart!
Söndagen avslutades med att fira min brorsdotters födelsedag, och en långpromenad med mannen min.

Idag är min första semesterdag efter 3 veckor sjukskrivning, men nu börjar rastlösheten infinna sig. Vill göra en massa men ideérna är dåliga.
Men nåt kommer jag säkert på , för det där med att slappa, nja nu har jag gjort det i flera veckor, nu är det dags att hitta på nåt.

Idag har det regnat i princip hela dagen, det är som en höstdag ute, inge vidare, så dagen har bara varit att vi har varit och handlat och sen kollat på film.

Men nu ikväll så har jag varit på personalfest, vi trotsade regnet för en stund och grillade.
Det blir mycket skratt och skoj när vi ses, vi har det rikigt kul ihop.
Det känns så konstigt att jag kommer att sluta i Citygruppen, jag har varit i denna grupp i över 6 år och ska nu den 28 augusti sluta, kommer kännas jättekonstigt att inte åka dit på morgonen och sitta i mitt hörn på morgonen och invänta alla andra.
Kommer även sakna mina tanter och mina gubbar, det kommer vara tufft att jobba sista dagen.

På vågen står det nu stilla, har läst om andra som har gjort en GBP att när man börjar med puré maten så går man oftast upp lite eller står stilla och det kan vara så i 2-3 veckor innan kroppen ställer om sig. Men det är lite tjurigt, från att rasat ivikt till att stå stilla. Men jag har missbrukat mina kära lilla lila våg här hemma och vägt mig varje dag, men nu blir det 1 gång i veckan framöver.

Bjuder på några bilder från midsommar:



1 kommentar:

  1. Oh ja vad vädret är retligt! Tänk om det kunde vara lite bättre när man ändå är sjukskriven och inte ska göra mer än nödvändigt ;) Jag har semester från torsdag och så nästa vecka. Sen kommer jag tillbaka till jobbet med nya krafter :) Hoppas jag...
    När jag började äta mat igen så tog det fart och gick nedåt... ok, inte fort men nedåt iaf. Blir oftast mätt innan jag fått i mig maten, och det är lite retligt tycker jag, för jag vill gärna få i mig portionen för att slippa äta oftare... Hoppas du får en fin semester och hittar på mycket roligt!

    SvaraRadera