tisdag 12 juni 2012

Dagen med mamma

Idag är den en grå och regnig dag, men jag mår toppen, så vad gör lite regn=)
Men att det är juni är svårt at tro då det fortfarande är kyligt ute.

Idag så sov jag till 9 men gick inte upp direkt utan satt igång en film som visade sig vara en av filmhistoriens dåligaste skräckfilmer haha, men men efter den så gick jag och satt mig och tog mina mediciner och drack 2 dl fil. Det tog 1 timma att få i sig idag, så man börjar med iskall fil och avslutar med ljummen=)

Sen kom min kära mamma igen och hämtade mig så vi åkte runt lite i affärer och sen hem till dom för att göra lite armband. Min mamma är så duktig på att göra armband och halsband. <3

Så kom nyss hem, har ätit lite och ska strax gå och ta den där förbenade sprutan men nu är det inte många dagar kvar som jag behöver ta den endast 7 dagar kvar, sååååå skönt och mina lår kommer tacka mig att dom slipper få en massa blåmärken.

Jag mår verkligen toppen förutom att jag känner varken hunger eller mättnadskänsla, det enda jag är och kan vara är törstig och såklart sugen på nåt. Men inte på den mat jag äter förutom att jag har fått dille på mannagrynsvälling=)  Så den andra maten måste jag ju äta men inget som jag längtar efter.
Hoppas att hungerkänslorna kommer tillbaka och suget på nåt gott, och då menar jag inte onyttigheter utan vanlig mat.
Ska till dietisten den 3 juli och har det inte blivit nåt bättre tills dess så måste jag nog ta upp det med henne.

Jag vet att jag inte ska väga mig varje dag, men kan ju inte riktigt låta bli,=) så idag stod vågen på 14.1 kg. Så härligt. till och med min pappa sa idag att det syns på mig att jag har gått ner en del=) Lovely!

/Tina

5 kommentarer:

  1. Vilken resa Tina...Allt från ditt beslut...All rädsla o ångest...Vi är många som följt med o som stöttat...Vilken fin blogg du har...Säkert kan du hjälpa många andra...Stor kram

    SvaraRadera
  2. Tack Irene, ja ni på jobbet har fått vara med på resan=)

    SvaraRadera
  3. Ett tips!
    Jag är som du, vågkåt.
    Men jag fick ett tips när jag gått ner hälften av min vikt att göra "snören.
    Ta ett snöre och mät Midja. Ta och klipp av och spara.
    Gör lika dant på de ställen du vill hålla koll på (även höft kan vara bra och eventuellt lår och armar).
    Sen när vågen är dum och inte visar några resultat tar du fram snörena och kollar om det hänt något!
    På mig har det hänt massor, men jag har ju inte haft snöre hela tiden utan skrivit upp mina mått.
    Startade med en midja på 100 cm i januari och har nu en midja på 74.
    Har även ett mått på höften som var 102 cm och nu är den 88. Många gånger har jag tagit fram måttbandet för att sporra mig själv.
    Även något som jag ångrar är att jag inte dokumenterat mer med bilder "före occh efter" bilder. Bara för att man själv ska inse att det faktiskt händer något.
    Bara några tips så du kan kolla sen när det känns som att allt är meningslöst eller att vågen står stilla.
    Det har hjälp mig!
    Du är grym Tina!

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Frida, ska testa det där med snöre=)
    Du har och är så jäkla duktig också!

    SvaraRadera
  5. Jag beundrar dig Tina. Du har gått ner lika på 1 månad som jag på 14månader! Ok,jag försökte själv först...
    Jag gillar inte att vara med på kort, så jag får nog ställa upp nu innan det sätter igång på allvar. Ha typ samma kläder varje gång och se förändringen... så tänker jag lägga upp det.
    Min morgonyoghurt tog en timme idag med. Soppa och modifast går fortare, så jag tar youghurten då jag har lugn och ro. Det är skönt. Ser att pappa är online på skype så måste ringa han. Men vi höres! Kämpa på nu Tina! Det är bara framåt som gäller!

    SvaraRadera