fredag 8 juni 2012

En livskamp

5 dagar har redan gått, tiden har gått så fort. I augusti 2011 tog jag ett stort beslut gällande mig själv och min framtid. Jag ville göra en GBP, alltså en magsäcksoperation!
Och nu 10 månader senare så fick jag en operationstid, den 4 Juni 2012, och nu har det redan gått 5 dagar sen jag gjorde min operation.

Dessa 10 månader har varit extremt långa med många tankar och funderingar, kommer jag vilja göra detta när jag väl får ett datum. Är jag beredd på att ge upp mitt "gamla" liv för att påbörja ett nytt liv 28 år senare. Men det var jag, jag har gjort den och visst har jag ångrat mig efter och det har bara gått 5 dagar. Jag tror jag kommer ångra mig 1000 gånger till under den här livsresan, men jag tror också att det kommer vara värt det.

Jag har gjort en investering, en investering i mig själv.

Visst jag sitter här som en dåre med ett glas i handen hela tiden, det behövs för att få i sig dessa 2 liter vätska som jag måste få i mig under dagen. Då varje deceliter ska ta 20 minuter och jag får inte dricka utan måste ta varje klunk med en tesked, ett heltidsjobb helt enkelt.
Men detta varar "bara" i 2 veckor.

Kommer mitt liv bli annorlunda nu? Kommer man bli annorlunda behandlad? Kommer jag behandla andra annorlunda?

Att mitt liv kommer bli annorlunda det vet jag iof. Jag måste hela tiden tänka på vad jag äter. Det kommer vara en livskamp. En kamp med mig själv att få mig själv att fungera.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg, bra att skriva ner tankar - terapi. Kommer finnas med dig hela vägen och stötta och finnas för dig, ge dig kraft i motgångar och dela din glädje i framgångar. Är så stolt över dig, att du tar tag i ditt liv och formar det som du vill ha det....fortsätt så. Jag älskar dig lillasyster ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Självklart är det en livskamp men det hade det ju varit utan operation också. Det är så livet ser ut. Nästa år vid den här tiden sitter du iaf inte och dricker olika drycker med tesked ;) Men tjusningen i det hela e att ingen vet hur livet ser ut ett år framåt. Men nu är det din tid Tina och glöm inte att den enda du har ansvar för och inte får svika är dig själv. Låt andra ta sitt eget ansvar över sina liv. Vet att du är hjälpande och stöttande emot andra men nu e det du som behöver hjälp och stöttning. Och de som inte ställer upp på det kan du bara sätta en fot rätt upp i ar..et på. Jag ska göra mitt bästa för dig Tina och du kommer att gå stärkt ur det här. Bamsekram <3 <3 <3

    SvaraRadera