lördag 30 juni 2012

Prästhavre och Ostkaka

Igår ringde mamma mig och frågade om jag ville följa med på Tunamarken, och visst ville jag det, älskar att gå på marknad.
Ssagt och gjort vi åkte dit men hewwegud vilken flopp vad kan det ha varit runt 20 knallar varav 10 var samma saker.
Vilken besvikelse!!

Men mamma och bestämde oss för att åka till Vimmerby och gå en sväng på stan där, och så avslutade vi dagen med en fika på Ostkakeboden i Frödinge.
Så dagen blev hur bra som helst vilket fall som helst, för med trevligt sällskap så blir allt trevligt.

För drygt 2 år sedan så fick jag en blomma som heter Prästhavre av en av mina tanter på jobbet, och den har stått på samma plats i dessa år utan att det händer nåt. Så jag har trott att det bara var en grön växt. Men så härromkvällen så såg jag nåt rosa/rött i växten och ser då att det är två stora knoppar.
Det var då jag googlade fram vad växten hette för det visste jag inte innan.
Nu idag så har knoppen blommat ut, och den är så häftig;




Tycker den är så fin, så jag är tacksam att jag fick den av min lille tant.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar