lördag 9 juni 2012

Ännu en dag har gått. Dagarna går väldigt fort fast jag inte gör något speciellt. Och det är väl skönt iof att det går fort då=)

Idag har jag faktiskt fått i mig dessa 2 liter vätska "stolt" det är fasen inte lätt!

Så här har min dag sett ut, delar in den i tre huvudmål och tre mellanmål och sen en massa vätska brevid=)

  • 1 dl lättfil till frukost
  • 4 dl fun light
  • 1 dl barnmat och 1 dl mjölk
  • 8 dl vatten
  • 1 dl mannagrynsgröt 1 dl mjölk
  • 2 dl saft
  • 2 dl vatten
  • 1 dl fil

Det ser rätt så tråkigt ut men jag testar mig fortfarande fram vad jag tål och inte, och jag är så glad att jag tål mannagrynsgröt.
Inte för att jag nånsin är hungrig eller känner mig mätt utan känns helt vanligt.

Det värsta måste jag ju säga är att på kvällen måste jag ta en Inohep spruta i låret för att förebygga proppar, och rädd för sprutor är jag ju och  tycker inte om när man är och ska ta prov i armen på sjukhuset  när man ser nålen försvinna in i huden . Då brukar jag alltid titta bort så jag slipper se det, men nu måste jag ju se det eftersom det är jag själv som måste ge mig sprutan. och vätskan som sprutas in svider lagom skönt i låret. Lite fjantig är jag allt men tycker att det är obehagligt.

Något som jag måste äta för resten av mitt liv är kalktabletter och b12 och så måste jag gå och köpa lite andra vitaminer då jag inte får i mig allt som jag behöver under denna tid då jag mest dricker.

Nej nu ska jag nog gå några varv i lägenheten så jag inte fastnar här i soffan=)
Ciao

2 kommentarer:

  1. Du vet att du bara behöver säga till så kommer jag ;)

    SvaraRadera
  2. Du är jätteduktig som tar sprutan själv....annars vet jag en syster som gärna "hjälper" till...och det är inte jag...hihi

    SvaraRadera