lördag 15 december 2012

Första julmaten.

Härliga lördag, vaknade utvilad 06:20 gick upp och tog en varm dusch medan kaffet puttrade ute i köket.
Rena snö/rengstormen utanför så tände alla stjärnor och ljusstakar och kurade ihop mig under filten i soffan med Misti tätt intill, och satt sen igång julkalendern på datorn.
Underbara lördag.
Vilken start.

När Jimmy vaknat runt 10 så hade jag hunnit stordamma här hemma, tagit lister och köksskåp och dammat av allt som vi har här hemma och tvättat soffan.
Så då åkte vi till Maxi för att handla inför testkvällen av julmat.
Att det kan vara så himla gott med julmat, det är så förbenat gott att jag längtar efter att få känna doften av alla olika sorters mat.

Väl hemma igen så blev det att titta klart på 3 filmen av sagan om ringen, så nu är jag redo för The hobbit.
Blev sjukt trött så det blev att sova lite middag, och sen så började förberedningen av julmaten.

½ kg köttbullar rullade jag, jansson fixades iordning, och det tar längre tid än vad man tror egentligen så vid halv 9 ikväll så åt vi middag, bättre sent än aldrig, men det var värt väntan.

Var tvungen att prova om jag tålde att äta detta inför julafton så jag inte ligger dålig då, men jag klarade det, skönt, för vad vore en julafton utan julmat?


Då dagen har gått i ett idag så har jag inte hunnit med att baka nåt, så imorgon ska jag försöka baka pepparkakor i alla fall, degen ligger och väntar i kylen så det är bara att kavla upp ärmarna och börja baka.

Nej nu har denna dam varit uppe tillräckligt länge, så nu blir det sängen.
Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar