måndag 24 december 2012

Jul

God Jul!

Då var dagen äntligen här, dagen alla har väntat på och stressat till!
Denna dag är magisk i mitt tycke, få umgås med mina nära och kära och bara ha det mysigt.
Äta god mat och ha dejt med Kalle kl 3, ja dagen är underbar!

Igår var vi hemma hos mamma och pappa och spelade bingo och åt lite julmat, ingen vinst för oss men mamma kammade hem 100 kr=)

Den här tomten har funnits med sen alltid, innan mamma och pappa hade den hade min mormor och morfar den och alltid fyllt samma syfte, i hans säck ligger det alltid och då menar jag alltid kexchoklad som vi får gå och ta.

Tycker det är en mysig tradition som mormor grundade, så han har funnits med i så många år, lite sne och vinn men alldeles underbar
Photo: Ingen jul utan tomten med kexchoklad i säcken

Nu ska jag gå och väcka mannen i huset så vi kan äta lite julfrukost och öppna lite paket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar