söndag 16 december 2012

Peppisar

Go kväller!

Precis hemkommen från lite julmiddag hos systern, så mumsigt. Härrom veckan beklagade jag mig över att jag inte kommer få äta ett enda julbord iår innan självaste julafton. 
Men så fel jag hade.

Igår gjorde vi ju julmat här hemma, och idag hos systern imorgon blir det rester till middag, men jag klagar inte , jag ÄLSKAR julmat.
Så mycket gott , så mycket olika sorter av allt, och pappas nubbesill, en julafton utan pappas nubbesill är ingen julafton. Det slår till och med skinkan.

Efter en kort sväng på stan så blev det faktiskt att baka pepparkakor, var och köpte nya pepparkaksformer idag, dessa;

Blev så söta peppisar av dom.

Sen så var jag tvungen att testa en sak som jag såg för nåt år sedan men glömt bort det tills idag,
lite annorlunda, lite roligare , lite fräckare



De blev populära här hemma iaf=)
Goda var dom=)

I morgon är det skoldags igen, 4 dagar kvar sen är det jullov, men huuuu dags att börja att köpa julklapparna nu, sista minuten, jajjemän.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar