söndag 9 december 2012

Misti




Jag må ha världens keligaste tissetatt, ännu en morgon så smeker hon min kind när hon vill att jag ska gå upp.

Så det var bara att ge sig upp, gjorde i ordning en saffransdeg till saffranssockerbullarna. 
Så Misti sätter sig på det vanligaste stället på köksbordet där hon har full koll på vad jag gör medan jag förbereder degen.

Titt som tätt jamar hon till och då får jag vända mig om och då tar hon fram sin tass mot mitt ansikte, då vill hon kela.
Mysigt!

Misti är en av de bästa saker som har hänt mig, inte trodde jag att jag skulle kunna känna så mycket för ett djur. 
Folk kanske tycker att jag är fjantig för att jag älskar mitt katt så mycket som jag gör.
Men det skiter jag i.

Nu när inte barn verkar vara nåt som kommer existera i våra liv så är jag så glad att jag har lilla Misti.

Nu i eftermiddag så kommer min syster och dotter hit för att ge Misti en julklapp, så då ska vi bjuda på lite fika.
Bakade sirapskakor med pepparkakssmak, kokoskakor och toscakakor igår så vi har lite i frysen om nån kommer förbi.

Igår var även jag och Jimmy på stan och kollade runt lite i affärerna och fixade några ärenden. Sen så blev det en god lunch på Ginger. Så mumsigt! Rekomenderar verkligen det stället.

Imorgon börjar skolan igen. 
Och tydligen ska det bli oväder imorgon, så det blir ju intressant hur lång tid det kommer att ta att köra till Vimmerby.
2 prov och 1 redovisning är det denna vecka, sista rycket innan jullovet.
Jo men visst, Tina Revelj ska ha sitt första jullov sen jag gick på gymnasiet, förstå vad underbart.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar