torsdag 13 december 2012

Natten går tunga........

Lucia



Idag är det 13 december det vill säga Lucia.

I skolan så var det uppdukat med långbord och så fick vi beskåda ett litet fint luciatåg, efter lite skönsång blev det lussefika.

Vi avslutade dagen med det sista provet för den här terminen, helt otroligt om några få dagar så har det gått en termin, det ha gått så fort. 
Det är så jäkla roligt att plugga, och att få träffa en massa nya människor. 

Så snart är det jullov, längtar. Men först så blir det lite julmiddag och julspex och även att gå och se The hobbit med skolan.
En bra avslutning på denna termin.

I helgen ska vi försöka hinna med att baka lite pepparkakor och kanske lite knäck, Cissi berättade även om ett annat julgodis som jag måste få receptet på och testa. 

På tal om annat, förra veckan var jag och lämnade blodprover, då läkaren måste se så det ser bra ut efter operationen. 
Men icke då!

Ligger fortfarande för lågt med järnet i kroppen, trots att jag äter Vitamin kvinna, och Järntabletter, så nu vill läkarn att jag ska dubbla dosen järn ett par månader för att se om det blir bättre.
Inte undra på att jag är trött!

Vikten står stilla, men jag märker att kläderna blir större och större ändå, så det är väl kroppen som bearbetar och jobbar.
Eller som dietisten sa att det kan va att jag bygger upp mer muskler nu och det väger mer än fett eftersom jag inte går ner i vikt men att det ändå märks på omfånget.

Nej nu gott folk ska jag bädda ner mig i soffan och titta på Albert och Herberts julkalender, HEBBE LILLE;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar