söndag 10 februari 2013

Bakelibak

Även denna dag har gått i bakandets tecken. 
Syrran undrade om jag hade lust att baka bröd med henne, och självklart hade jag det.
Vi gick in med höga ambitioner till att baka 3 sorters bröd, det slutade med att vi gjorde mammas underbara tekakor i dubbel sats. Haha och det räckte. 10-12 plåtar senare konstaterade vi att det fick räcka.
Haha

Bild: Idag har syrran o jag baka tekakor efter mammas goda recept, mums

När vi satt och letade efter några goda brödrecept så hittade vi även lite annat roligt bland recepten, detta är länge sen det fanns, men lite kul att Lena sparat på detta tycker jag.
Nostalgi på hög nivå( för de som var födda då haha) 
Jag minns det då inte;)

Det verkar ju vara måttligt populärt att "kända" designers designar Ankarsrums assistenter, så om dom kan, så kan vi . Snyggt eller hur!

Jag tror detta är ett vinnande koncept, en design som vi alla kan göra, tillsätt bara lite mjöl och låt fantasin flöda haha

Bild: Vem behöver köpa dyra designade Ankarsrumare när man kan skApa själv;)

Efter jag kom hem så la jag mig i soffan och tittade på filmen The Impossible, en film som handlar om tsunamin i Thailand. Fy vad jag grät! 
Mina tankar far hela tiden iväg till Gun, min arbetskamrat som åkte ner till Thailand med man och barn för att fira sin 50 års-dag. 
Mannen och barnen kom hem.
Men Gun hittade dom aldrig!

Fy så ledsamt=(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar