fredag 22 februari 2013

Silverputs

Då var denna dag strax slut. 
Sista dagen på praktiken, som jag kommer att sakna en massa.
Vi hade så roligt idag, vi försökte lösa världsproblem som vart man hittar OLW:s hjärtostbågar haha, tyvärr så löste vi det inte utan får leva i ovisshet;)

Slutade tidigt idag, och passade på att messa Cissi om hon ville ha en dejt med mig i sjukhuscafeterian, och det ville hon=) 
Är såg glad att ha henne som vän.

När jag kom hem så åkte mamma och jag och storhandla, så nu är veckohandlingen färdig. På söndag ska jag laga kalops, det har jag aldrig gjort förut men varit sugen på länge=)

Har även hunnit med att rensa bland mina smycken, haha J tycker att jag har liiiiiiite för mycket smycken, att vi måste förstärka fönstebläcket där jag har har mina smycken;)

För ett tag sen läste jag och testade att rengöra mina silversmycken, och det blev ett snyggt resultat.
Hittade lite fler silversmycken som fått ful färg.

Titta så svarta de är, 


Sen gjorde jag så här
Ta en skål och täck botten med vanligt folie, lägg i smyckena.

Häll sen vanligt bakpulver över smyckena

Häll sedan på kokande vatten, det kommer bubbla en massa och lukta pyton, men det är värt det, jag lovar.

När vattnet har svalnat så ta upp smyckena och skölj av dom och låt de torka på papper,
taaaaadaaaaaaaaaaa det svarta är borta=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar